Caudillo Oy

  • Etusivu
  • Markkinointiviestintä
    • Oletko kartalla!
    • Urheilumarkkinointi
      • Suomen Golfliitto – #24hGolf
      • WCup & NOC 2009
      • Salo-Jukola, 2006
      • Coca-Cola Golf, 1995 – 2005
    • TV – Salo Jukola & Ten Years Production
    • Autoalan markkinointia
  • Osa-aikaisuus
    • Suomen Golfliitto – #24hGolf
    • Teuvan kunta
  • Koulutus
    • Suupohjan ammatti-instituutti
    • Salon Seudun Aikuisopisto
  • Yhteystiedot
    • Yhteydenotto
    • 25 v. Caudillo Oy 1994 – 2019
    • Linkit

25 v. Caudillo Oy 1994 – 2019

Caudillon tarina on tarina minusta, Jari Laakkiosta, onnellisesta miehestä, joka on saanut olla mukana mielenkiintoisissa ja ihmeellisissäkin paikoissa.  Markkinoinnin ja viestinnän maailmassa ei peruutuspeiliin juurikaan kannata vilkuilla eikä rummuttaa vanhoja säveliä, mutta 25 vuotta yritystoimintaa markkinoinnin alati muuttuvassa maailmassa on kuitenkin matka, jota ei sovi kevyesti ohittaa.

Caudillo Oy vuosien aikana jättämiä pikku jalanjälkiä voit seurata facebook-sivultamme www.facebook.com/CaudilloOy

Mitä oli ennen Caudilloa – juuret radiossa

Kaikki alkoi 1980-luvulla, ennen Caudillon perustamista, opettajantyöni ohella, aikana jolloin kaupallisia radioasemia perustettiin vauhdilla ympäri Suomen, niin myös Saloon. Radio Suomen Salo 88,2 aloitti toimintansa vuonna 1989 ja minut kaapattiin turkulaisen Provoxin mainostuotantomyyjäksi. Siitä se tarina alkoi.

Radiomainonnan myymistä pidän edelleen ”myynnin korkeakoulunani”. Oli opittava myymään ”ilmaa”, pieniä sekunteja tutun, näkyvän printin sijaan. Radiomainonnan maailmassa oppi uimaan asiakkaan liiveihin eli tekemään työtä asiakaslähtöisesti. Radiotoimintaa opeteltiin yhdessä ja innostuneina. Imettiin oppeja toinen toisiltamme ja alan konkareilta Turusta ja Salossa. 

Caudillo Oy syntyi vuonna 1994

Matkan varrella radiosta tähän päivään olen tehnyt mainontaa, markkinointiviestintää, koulutusta ja erilaisten projektien kehittämistä ja johtamista, Coca Cola Golfista Jukolan viestiin ja markkinointiviestinnän ammattikoulutuksiin. Vuonna 1994 tuli aika perustaa yritys, syntyi Caudillo Oy.

Mistä Caudillo on saanut nimensä? Wikipedian mukaan Caudillo on sotajoukkojen johtaja, päämies. Caudillo Oy:n tavoitteena on olla asiakkaitten sotajoukkojen päällikkönä kohti menestystä.

Caudillon logon jalanjäljet kuvastavat Caudillon vuosien saatossa toimintaympäristöönsä  jättämiä pieniä jälkiä yhteistyöyritysten kilpailutantereelle.

Caudillon sloganin: Problem solving – ongelmien ratkaisija – haasteellisten projektien sotapäällikkö!

                             Musiikkiteeman kuten kännyn soittoäänenä Bobby McFerrinin ”Don´t worry – Be happy!”

Caudillosta on vuosien saatossa kehittynyt PK-yritysten toiminnan kehittämiseen erikoistunut moniammatillinen asiantuntijayritys. Perusajatukseni toiminnan ja tekemisten asiakaslähtöisyydestä ei kuitenkaan ole muuttunut. Tavoitteenani on yhdessä asiakkaan kanssa löytää ratkaisut hänen yrityksensä haasteisiin. Ratkaisuja ei aina löydy tunnissa eikä kahdessa, mutta ne kirkastuvat usein ulkopuolisen ”sparrarin” kanssa.

Ratkaisu rakennetaan yhdessä asiakkaan kanssa, ensin luomme toiminnasta tilannekuvan, etsimme menestyksen pullonkaulat tavoitteena löytää niihin arjessa toimivat, käytännönläheiset ratkaisut. Tavoitteenani on auttaa asiakasta käynnistämään toimenpiteet uusien tavoitteiden kirkastamiseksi ja saavuttamiseksi, rakentaa yhdessä asiakkaan kanssa mittarit ja seuranta sekä saada ne tukemaan yrityksen tuloksentekokykyä.

Innostukseni markkinoinnin haasteisiin ei ole kuitenkaan kadonnut matkalla. Caudillossa tarjoan kokonaisvaltaisen kehittämisen ohella myös markkinointiviestinnän ammattilaisen yritysten ja yhteisöjen käyttöön päiväksi, viikoksi tai vaikka kuukaudeksi, muutamaksi päiväksi kuukaudessa, sparrauskaveriksi, kokonaiskuvan kirkastajaksi ja päivittäjäksi. Ihan miten haluat. 

Tavoitteellisuuden johtamisen vaikeus!

Mittareiden puuttuminen – mitä ei voi mitata, sitä ei voi johtaa!

  • Syntyi kolmen osaajayrityksen Yrityskatsastus

Mikä sitten on Yrityskatsastus? (www.yrityskatsastus.fi) Kolmen osaajayrityksen kanssa mietimme yhdessä tavoitteellisen johtamisen vaikeutta. Kysymys on asiakasyritysten prosessien mittareista; “asioita, joita ei voi mitata, niitä ei voi johtaa”!. Eikä ennen kaikkea johtaa tavoitteellisesti. Mittareita tänä päivänä riittää, mutta oikeiden, mitattavien asioiden löytäminen tuo joskus päänvaivaa.

Talouden mittarien osaaja, TP Profiilit Oy (www.tpprofiitti.fi), johtamisen sekä prosessien hallinnan osaajan AO-projektit Oy ja minun ratkaisukeskeinen Caudilloni löivät hynttyyt yhteen ja syntyi Yrityskatsastus. Yhdistetty osaamisemme takaa asiakasyrityksillemme tavoitteellisen johtamisen apuvälineet:

  • menestyksen esteiden löytymisen
  • tarvittavien prosessien suunnittelun
  • toimintasuunnitelmien tekemisen ja niiden seurannan mittarit.   

Yrityskatsastus synnytti Keko-koulutuksen

Analysoinnin, johtamisen ja mittaamisen sekä tekemättömien töiden yhdistämisestä syntyi Keko-koulutus.

Nokian ja Microsoftin jälkeen Salossa on ollut ja on edelleen koko joukko loistavia kansainvälisten asioiden ja projektien osaajia joka pk-yrityksiltä usein puuttuu. PK-yrityksillä taas on vahva tuote- ja asiakasosaaminen, joten näiden onnistuneessa yhteensovittamisessa syntyy hyvä ”mätsi”. Tähän ongelmaan oli olemassa 2014 perustettu Yrityskatsastus, joka lähti kehittämään työvoimapoliittista koulutusta lähinnä PK-yritysten tarpeisiin. Syntyivät Keko- ja Kisälli-koulutukset.

Parhaillaan on päättymässä viides Keko. Keko-koulutuksessa valmennamme työttömyysuhan alaisia huippuosaajia tarjolla oleviin pk-yrityksen tehtäviin tavoitteena yritysten kehittäminen ja sitä kautta työllistäminen. Viime aikoina suoraan sopivien ”mätsien” tilalle on työvoimapulassa noussut yritysten kanssa yhdessä kouluttaminen yritysten tarpeiden täyttämiseksi. Minulla ja Caudillolla on Kekon vetovastuu ja projektin hallinta.

Uusia innostuksen kohteita – turvallisuutta, helppoutta, osaamisen jakamista

Tämän hetken innostukseni ja tekemisteni kohteita ja tulevaisuuden isoja haasteita ovat turvallisuus ja erilaiset kriiseihin liittyvät yritysten kehittämistarpeet.

Lisäksi teen kehitystyötä yritysten järjestelmien, sähköistämisen, mittaamisen ja raportoinnin parissa tavoitteena tukea yrityksen tehokasta johtamista.

Lisäksi on syntynyt Keko-koulutuksen ”pikkuveli” Kisällikoulutus, joka tavoitteena on siirtää kokeneilta työntekijöiltä toisille ns. hiljaista tietoa ja sitä osaamista, jota ei muista koulutuksista saada – tai yleensä ei saada koulutuksissa lainkaan. Kisälli-koulutuksen etuna on, että se räätälöidään aina yritysten tarpeiden mukaan.

Caudillo Oy

office Örninkatu 15
FIN 24100 SALO

HQ Keinupuunkatu 12
FIN 24260 Salo (postit, laskut ym.)

Yhteystiedot

[email protected]
+358 500 780 070

Copyright © 2021 · CAUDILLO - Expertice in problem solving · www.caudillo.fi · +358 500 780 070 · Örninkatu 15, 24100, Salo, Finland