Caudillo Oy tuottaa tarvittavan materiaalin joko itse tai käyttää alansa specialisteja apunaan. Yritys on toiminut menestyksekkäästi yhteistyössä monien valtakunnallisestikin merkittvien alansa ammattilaisten kanssa – oli sitten kyseessä printti-, ääni-. still/videokuva- tai jokin nykypäivän sähköinen materiaalin tuotanto. Samoin mediaverkostosta löytyvät alan ammattilaiset niin lehti-, paikallisradio-, internet- tai vaikka tv-tuotantoon valtakunnan kanaville. Materiaalia tuottavat alan arvostetut – oikeanlaista pelisilmää omaavat – ammattilaiset.
Hyvä verkosto vaatii kuitenkin asiakkaan tilanteeseen paneutuvaa analyysiä. Ilman sitä oikean toimivan ratkaisumallin löytyminen on vaikeaa. Seuraavassa muutamia esimerkkejä Caudillo Oy:n toiminnasta – niistä jalan jäljistä – ja sitä kautta valittujen ratkaisujen ja verkostojen aikaansaannoksista. Osa caseistä on esitelty myös pääsivustolla Urheilumarkkinoinnin, Messujen tai Muuta -otsakkeiden alla.
Ten Years Production -yhteistyö ( 2005 – ) www.tenyearsproduction.fi
Ten years Production Oy on tuottanut maassamme lukuisen joukon alan merkittäviä valtakunnallisia TV-ohjelmia kuten Ennätystehdas (MTV3), Kestääkö kantti (YLE TV2), 2004 Venla-voittaja Se on Siinä (YLE TV2), Älä katso (YLE TV2 2000-2002), Mitä ihmettä? MTV3 2003-2004) ym.
Caudillo on osallistunut TYP:n ohjelmatuotannon avustutamiseen mm. henkilöstö- ja kuvamateriaalihankinnoilla. Samoin Caudillo oy on tuottanut myös TYP:lle TV-kuvamateriaalia niin koti- kuin ulkomaillakin. Caudillo myös suunnittelee tällä hetkellä TV-ohjelma-sarjaa yhteistyössä TYP:n ja alan merkittävän TV-tuotantoyhyiö Filmworksin kanssa (www.filmworks.fi)
Salon Seudun Aikuisopisto ent. Salon seudun koulutuskuntayhtymän Aikuiskoulutus AKK, Salo ( 2003 – )
Markkinointiviestinnän ammattitutkinnon suunnittelu ja toteutus:
– oman kohdeyrityksen markkinointiperustaan perehtyminen
– eri markkinointiviestimiin tutustuminen
– oman kohdeyrityksen materiaalien suunnittelu ja toteutus
– markkinointiviestimien vertailu oman kohdeyrityksen resurssien perusteella
– muiden em. prosesseihin osallistuminen
Kohderyhmä
Henkilöt, jotka jo toimivat yrityksissä mainonnan tai markkinoinnin työtehtävissä ja haluavat syventää osaamistaan, tai miettivät alalle suuntautumista. Toimistoalan työkokemus, kaupallinen peruskoulutus, hyvä tietojenkäsittelyn tuntemus (A-ajokortti) ja kielitaito ovat hakijalle eduksi. Koulutus on markkinointiviestinnän ammattitutkintoon valmistavaa koulutusta ja näyttökokeella voi suorittaa markkinointiassistentin tutkinnon. Koulutuksen kesto iltaopetuksena ja omatoimisena työskentelynä on 1½ vuotta.
Tavoite
Käytännönläheinen koulutus jossa perehdytään oman kohdeyrityksen markkinointiviestinnän perusteisiin ja tuotetaan em. viestimille yrityksen tarvitsemia suunnitelmia, materiaaleja ja kampanja-analyysejä sekä perehdytään em. tarvitsemiin atk-laitteisiin ja ohjelmiin.
Paikalliskanava, Salo ( 2002 – )
Paikalliskanavalle tulevien TV-mainosten tuotantoryhmässä:
– asiakaskartoituksia
– tuotannon suunnittelua
– käsikirjoitusten laadintaa
– kuvausten ohjausta
Ideoimassa myös paikalliskanavan ohjelmatuotannossa. Esimerkkinä SSP:n joulumainos (kilkkaa tästä) ( 640×320 WinAmp-finenä 4 Mb).
Nordea, Salo ( ent. Merita, vuosi 2000 – )
Tavoite:
1) Uuden paikallisesti huomiota herättävän ilmeen avulla lanseerata Meritan Salon konttoriuudistukset
2) Henkilökunnan tutuksi tekeminen alueen käyttäjille
3) Urheiluyhteistyön tehokkaampi hyödyntäminen Meritan tuote- ja palvelumarkkinoinnissa
Toteutus:
Lehti- ja radiomainontakampanjointia, jossa humoristisin kuvin ja tekstein kevennettiin varsinaista markkinointiviestiä
Tulos:
Runsas huomionarvo ja myönteinen henkilöstön esilletuonti
Esimerkkejä pdf- ja äänitiedostoina
Osuuskauppa Seutu, Lohja ( vuosi 1994 )
Tavoite:
Uusien asiakasomistajien hankinta ja Bonus-myynnin lisääminen
Toteutus:
Kahden viikon radiomainoskampanja ja suorapostitus
Tulos:
Uusien bonuskorttilaisten ostot reilut 1,5 Mmk/kk jopa kasvaen seuraavien kuukausien aikana.
Länsi-Uudenmaan Säästöpankki, Lohja
Tavoite:
Kertoa pankkikriisin kurimuksessa, että LUSP on itsenäinen, vakavarainen pankki
Toteutus:
Pitkäaikainen imagomainonta Radio Lännentiessä Lohjalla
Tulos:
Asiakasmäärä kasvoi ja uusia toimipisteitä voitiin avata Autotalo Laakkonen, Tampere ( vuosina 1996-1999 )
Tavoite:
Nostaa tunnettuutta tilanteessa, jossa yrityksen nimi ja omistaja vaihtuivat
Toteutus:
Päivittäinen radiomainonta Radio 957:ssa
Tulos:
Vuoteen 1995 mennessä Laakkonen nousi Pirkanmaan eniten myyväksi autotaloksi. Laajensi toimitilaansa Lakalaivassa ja rakensi uuden autotalon Hatanpäähän.
Vähän syvällisempää pohdiskelua autoalan markkinoinnista
Prisma, Salo ( vuosina 1994 – 1998 )
Tavoite:
Tunnettuuden kasvattaminen, ja imagon luonti hinta- ja tuote-esimerkein
Toteutus:
Tuotemainontaa hauskana sketsisarjana radiossa
Tulos:
Radio 88,2:n teettämässä kuuntelijakyselyssä 60% vastaajista piti Prisman mainosta parhaana radiomainoksena
Salon Seudun Puhelin Oy ( vuosina 1993 -1995 )
Tavoite:
Nostaa matkapuhelinmyynnin markkinaosuus 15%:sta yli 50%:een kolmessa vuodessa
Toteutus:
Päämediana Radio 88,2 ja tukena Salon Seudun Sanomat
Tulos:
Vuoden jälkeen markkinaosuuksissa toisella sijalla, toisen vuoden jälkeen selvä ykkönen yli 70% markkinaosuudella