Caudillo Oy

  • Etusivu
  • Markkinointiviestintä
    • Oletko kartalla!
    • Urheilumarkkinointi
      • Suomen Golfliitto – #24hGolf
      • WCup & NOC 2009
      • Salo-Jukola, 2006
      • Coca-Cola Golf, 1995 – 2005
    • TV – Salo Jukola & Ten Years Production
    • Autoalan markkinointia
  • Osa-aikaisuus
    • Suomen Golfliitto – #24hGolf
    • Teuvan kunta
  • Koulutus
    • Suupohjan ammatti-instituutti
    • Salon Seudun Aikuisopisto
  • Yhteystiedot
    • Yhteydenotto
    • 25 v. Caudillo Oy 1994 – 2019
    • Linkit

Merita / Nordea

Nordea, Salo ( ent. Merita, vuosi 2000 – )

Tavoite:
1) Uuden paikallisesti huomiota herättävän ilmeen avulla lanseerata Meritan Salon konttoriuudistukset
2) Henkilökunnan tutuksi tekeminen alueen käyttäjille
3) Urheiluyhteistyön tehokkaampi hyödyntäminen Meritan tuote- ja palvelumarkkinoinnissa

Toteutus:
Lehti- ja radiomainontakampanjointia, jossa humoristisin kuvin ja tekstein kevennettiin varsinaista markkinointiviestiä

Tulos:
Runsas huomionarvo ja myönteinen henkilöstön esilletuonti


Lentopalloilijan Hanna-Riikka Armisen kädessä Solon pelimerkit
Futari John Allenin perheelle uusi asunto
Lentopalloilija Sami Harjula on tehokas verkolla

Nordean esimerkkejä

Nordean (silloin vielä Merita) tapauksessa perinteisestä konsernin linjasta poiketen tehtiin paikallista ja huumoripitoista markkinointia. Henkilöt kuvissa olivat olivat hoitamassa asioitaan, mutta ns. pilke silmäkulmassa. Näin saatiin markkinointiviestimelle riittävä huomionarvo. Varsinainen markkinointiinfo oli perinteisempää ja asiaa sisältävää informaatiota. Jo kuvausten tekovaiheessa havaittiin, että pankin henkilökunta “heräsi” ja ja oli hymyssä suin mukana ja siksi pankin markkinointi-ilmekin oli helppo profiloida iloiseksi ja ihmisläheiseksi. Myös urheilijoiden käyttö sotisopassa pankkiasioita hoitamassa herätti runsaasti huomiota. Useimmiten yksittäinen kampanja sisälsi sekä lehti-, radio- ja toimitilamainontaa. Joskus myös kohderyhmille suunnattua suoramainontaa. Seuraavassa muutamia esimerkkejä:

Printtitiedostot ovat pdf-tiedostoja ja aukeavat Acrobat Readerilla. Jos sinulla ei ole koneessasi tätä ilmaista dokumenttien lukuohjelmaa, voit ladata sen tästä ( Lataan Acrobat Reader )

Radiomainosten äänitiedostot aukeavat yleensä Windowsin Mediaplayerillä. Jos sinulla ei sitä ole voit ladata ilmaisen WinAmp-ohjelman ( Lataan WinAmp ).

a) Pankin remontti ja uudet aukioloajat

 printtimainos    pdf-tiedosto (Acrobat Reader)
 radiomainos     ( 1 076 kf, Mediaplayer, WinAmp ect.)

b) Selekta eläke -tuote ja maajoukkuelentopalloilija Sami Harjula, Piivolley

 printtimainos    pdf-tiedosto  (Acrobat Reader)
 radiomainos     ( 1 171 kt,  Mediaplayer, WinAmp ect.)

c) Meritan monipuoliset pankkipalvelut ja lentopalloilija Hanna-Mari Arminen, Salon Viesti

 printtimainos    pdf-tiedosto  (Acrobat Reader)
 radiomainos      ( 1 118 kt,  Mediaplayer, WinAmp ect.)

d) Asunto- ja remonttilainat ja jalkapalloilijat Kimmo Piirainen ja John Allen, SalPa

 printtimainos     pdf-tiedosto  (Acrobat Reader)
 radiomainos  ( 963 kt, Mediaplayer, WinAmp ect.)

e) Nuorisopäivät ja pankinjohtaja Matti Fagerlund, Merita

 printtimainos     pdf-tiedosto  (Acrobat Reader)

Yhteystiedot

Jari Laakkio
jari.laakkio (at) caudillo.fi

Caudillo Oy
Office   Innomo
Örninkatu 15 B 222
FIN-24100 Salo

HQ  (mm. laskutus)
Keinupuunkatu 12
FIN-24260 Salo
www.caudillo.fi

Caudillo Oy

office Örninkatu 15
FIN 24100 SALO

HQ Keinupuunkatu 12
FIN 24260 Salo (postit, laskut ym.)

Yhteystiedot

[email protected]
+358 500 780 070

Copyright © 2021 · CAUDILLO - Expertice in problem solving · www.caudillo.fi · +358 500 780 070 · Örninkatu 15, 24100, Salo, Finland