Caudillo Oy

  • Etusivu
  • Markkinointiviestintä
    • Oletko kartalla!
    • Urheilumarkkinointi
      • Suomen Golfliitto – #24hGolf
      • WCup & NOC 2009
      • Salo-Jukola, 2006
      • Coca-Cola Golf, 1995 – 2005
    • TV – Salo Jukola & Ten Years Production
    • Autoalan markkinointia
  • Osa-aikaisuus
    • Suomen Golfliitto – #24hGolf
    • Teuvan kunta
  • Koulutus
    • Suupohjan ammatti-instituutti
    • Salon Seudun Aikuisopisto
  • Yhteystiedot
    • Yhteydenotto
    • 25 v. Caudillo Oy 1994 – 2019
    • Linkit

Markkinointiviestinnän askeleet

Caudillon tapa toimia

Caudillon markkinointiviestinnän toimintamallia voidaan kuvata vaikka askelmin tai jalanjäljin, joille edetään kohti selkää toimintamallia. Pitkä lista, mutta kannattaa varmasti käydä läpi!

   Aluksi selvitetään yrityksen perustiedot ja vähän historiaa jotta yrityksen peruskuva selkiintyy!
   Tutkitaan yrityksen tuotteet ja palvelut, niiden erityispiirteitä, volyymeja ja tuottoja jne!
   Selvitetään asiakkaat ja heitä tarkastellaan yrityksen kannalta tarkoituksen mukaisten ryhmittelyjen kautta!
   Yhden merkittävän tilannekuvan antavat kilpailijat heikkouksineen  ja vahvuuksineen sekä markkinatilanne ja kysyntä.  Lisäksi tutkitaan markkinoiden kehitys sekä katsotaan tulevaisuuteen!
   Yhtenä tärkeänä osana on yrityksen ja sen tuotteiden ja palveluiden mielikuvien selvittäminen; sisäinen ja ulkoinen ja sekä imagollinen että toiminnallinen!

   Näin muodostuneen kuvan avulla kirkastetaan yrityksen liikeideaa, toiminta-ajatusta ja strategiaa!

   Sitten alkaakin itse markkinointiviestinnän strategian työstäminen!

   Määritellään tavoitteet esim. tunnettavuuden, liikevaihdon, tuloksen, markkina-aseman tai imagon osalta!
   Määritellään mielikuvan tavoitetasot ja niiden vaatimat toimenpiteet!
   Määritellään toiminnalliset tavoitetasot ja niiden vaatimat toimenpiteet!
   Määritellään tavoitellut markkinat ja tuotteet!
   Rakennetaan niille strategia, graafiset ohjeet sekä slogan- ja kuvapankit!
   Aloitetaan sisäinen koulutus!

   Laaditaan markkinointisuunnitelma jossa on myyntitavoitteita segmenteittäin.

   Laaditaan tuotteistus, hinnoittelu ja jakelu.
   Suunnitellaan viestintä, myyntityö ja mainonta.
   Valitaan tavoitteiden mukaiset mediat kuten sisäinen markkinointi henkilöstölle, toimitilamarkkinointi, internetmarkkinointi ja sitä tukevat mediat.
   Eräänä tärkeänä toimenpiteenä on seuranta, mittaaminen ja tarvittaessa mahdolliset muutokset markkinointiviestinnän toimenpiteisiin.
   Viimeisinä toimenpiteinä ovat budjettien laadinta ja seuranta sekä riskien arviointi.
   Tämän jälkeen lähdetään määrätietoisesti toimimaan arjessa suunnitelman mukaan kuitenkin seuraten että noudatetaan sovittua strategiaan ja kentältä saatavaa palautetta.
   Perustyö on usein runsasta asioiden kokoamista oikean tilannekuvan selvittämiseksi ja siitä johdetun toimintamallin noudattamista.

Tässä vanha sanonta “Hyvin suunniteltu on jo puoliksi tehty” pätee monessakin mielessä sillä näin säästyy aikaa ja rahaa ja samalla syntyy tuloksia!

Yhteystiedot

Jari Laakkio
jari.laakkio (at) caudillo.fi

Caudillo Oy
Office   Innomo
Örninkatu 15 B 222
FIN-24100 Salo

HQ  (mm. laskutus)
Keinupuunkatu 12
FIN-24260 Salo
www.caudillo.fi

Caudillo Oy

office Örninkatu 15
FIN 24100 SALO

HQ Keinupuunkatu 12
FIN 24260 Salo (postit, laskut ym.)

Yhteystiedot

[email protected]
+358 500 780 070

Copyright © 2021 · CAUDILLO - Expertice in problem solving · www.caudillo.fi · +358 500 780 070 · Örninkatu 15, 24100, Salo, Finland