COCA-COLA GOLF 
Suomen suurin ja nopeimmin kasvava Golftapahtuma. Kehittely käynnistetty 1994. Vaikka tunnusluvut olivatkin jo merkittäviä ovat vuosittaiset kasvuluvut olleet jopa 160 % edellisvuotisiin nähden.
Asiakas
Suomen Golfliitto ja suomalaiset golfseurat
Yhteistyökumppaneita
Coca-Cola Finland, golfpiste.com, Nike, Nokia, Pohjola, Top Flite, Air Finland, Silja Line, Nuori Suomi, James Harvest/Trexet & Mainoslahjat.com
Tavoite
1) Tuoda uusia nuoria lajin pariin, kentille ja seuroihin
2) Tuottaa materiaalia seurojen nuoriso-ohjaajien toiminnan helpottamiseksi
3) Saattaa tekniikkamestareiden etsinnällä tekniikan hallinta kunniaan
4) Luoda seuroille varainhankintaväline nuorisotoiminnan hyväksi
Toteutus
a) Seuran tapahtuma- ja kilpailutoiminta
b) Alueellinen kilpailutoiminta
c) Valtakunnallinen kilpailutoiminta
d) Koulutusorganisaatio
e) Tapahtumamarkkinointi
f) 2002 alkaen myös uusien tuotteiden valtakunnallinen lanseeraus n. 80 % Suomen seuroista kuten Glovegripper-tuotteen lanseeraus
h) Ylen TV Urheilun kanssa yhteistyössä toteutettua n. 30 kpl golfpainotteista kohderyhmälle suunnattua nuoriso-ohjelmaa
Tulos vuositasolla
* Mukana 80 suomalaista golfseuraa
* vuosittain n. 720 seurakisaa
* yli 15.000 suoritetta vuosittain
* runsaat 400 kisapelaajaa neljältä alueelta
* yli 200 finalistia vuosittain
* 8 uutta valtakunnallista vuosittaista tekniikkamestaria eri ikäluokissa
* 34 osaa ja n. 3,5 miljoonaa kohderyhmäkontaktia Ylen TV Urheilun kanssa yhteistyössä toteutetussa nuorten makasiiniohjelmassa
* lähipelitaidon harjoittelu ja arvostus ovat kasvaneet ja uusia Mikko Ilosia on luvassa
* uusien pelaajien aiheuttama liikevaihto kentillä on vuositasossa miljoonia
Tulos projektin aikana (1995-2005)
* runsaat 5.000 seurakisaa
* yli 75.000 seurasuoritetta
* kokonaissuoritteiden määrä ylittää 90.000
* yli 12.500 uutta poikaa lajin pariin ( seurojen ilmoitus )
* n. 7.000 uutta tyttöä lajin pariin ( seurojen ilmoitus )
* Suomen Golfliiton nuorten jäsenmäärien kasvu 4-5 kertaistui toiminannan aikana
* n. 19.500 uuden lajiin tutustuneen taloudelliset vaikutukset golfyhteisöille ovat asiantuntijoilla tarkistetun arvion mukaan kymmeniä miljoonia euroja!
Uusien seuroihin tulleiden CCG-nuorten tuki golforganisaation osille eli projektin yhteisölliset vaikutukset (laskennallinen)
* 1. n. 19.500 uudesta golfjuniorista aktivoituu varovaisesti 30 % eli 5850 junioria
* 2. käyttää kaudessa klubilla karkkiin, limsaan ym. 60 € => 351.000 €
* 3. ostaa poletteja, proshopista ja prolta palveluja yht. 60 € => 351.000 €
* 4. harjoittelee seuran juniorijäsenenä á 100 € => 585.000 €
* 5. ostaa golfvarusteet (bulk) á 500 € => 2.560.000 €
* 6. maksaa 18 v. täytettyään seurajäsenyyden á 80 € => 409.000 €
* 7. vuokraa 18 v. täytettyään pelioikeuden á 460 € => 2.925.000 €
* 8. ostaa oman pelioikeuden esim. á 2.000 € => yli 11.500.000 €
Tarkempia tietoja
tilastotietoja
markkinointitutkimus
Päävalmentaja Reima Kaijan lausunto golfpiste.comin Clubhousessa