STARTTIKOULUTUS
Asiakas
Suomen Golfliitto ja suomalaiset golfseurat ( 1998 alkaen )
Tavoite
1) hankkia lisää ohjaajia; tavoite 3-10 uutta ohjaajaa joka seuraan
2) selkiinnyttää junioritoimen henkilöstön työnkuvia seuroissa
3) herättää päättäjät/vaikuttajat keskustelemaan junioritoiminnan tarpeista
4) toimia siltana ja koulutuspakettina opettajille koululiikunnan ja golfin yhdistämisessä
5) varainhankinnan tehostaminen seuratasolla
Toteutus
a) 4-6 tunnin koulutuspaketti
b) Koulutusmateriaali
c) Koulutusorganisaatio
d) SGL:n Starttidiplomi
Asiakas
Suomen Golfliitto ja golfista kiinnostuneet suomalaiset perus- ja ammatilliset koulut ( 2000 alkaen )
Yhteistyökumppanit
Coca-Cola Finland, Päämies, Sonera In
Tavoite
1) mahdollistaa golfin ja sen viitepelien harrastaminen kouluissa
2) lisätä golfiin tutustuneiden määrää Suomessa
Toteutus
a) liikuntaluokan golfaiheinen toimintamalli kouluille
b) 8 tekniikkarastin sisäpeli
c) puistogolf koulujen lähialueille
d) viitepelit
e) välinepaketti ja koulutusjärjestelmä
Tulosennuste
200 varustekassia
=> á 300 oppilasta/koulu
=> 3 käyttökertaa/oppilas
=> käyttöaika esim. 3-5 vuotta
=> teoreettinen kontaktimäärä lähes 1.000.000 kohderyhmäläistä
SALPA eli Salon Palloilijat ry. www.salpa.net
Asiakas
Salon Palloilijat ry:n jalkapallo SalPa ( 2001 – 2010 )
Tavoite
1) tuotteistaa SalPan jalkapalloa varainhankinnan tehostamiseksi
2) tiedottamisen kehittäminen
3) varainhankinnan tehostaminen
Toteutus
a) selkeät näyttävät tuotepaketit, joissa yritykselle yksilölliset vastapalvelut
b) sähköisen tiedotusjärjestelmän rakentaminen
(strategia, ryhmäsähköpostit, fan club, kotisivut www.salpa.net )
c) yrityskohtaisesti suunnitellut markkinointipaketit
Tulos
* selkeät positiivista palautetta yrityksiltä saaneet tuotteet
* massiivisen voimakas mutta helposti hallittavissa oleva tiedottaminen
* talousalueeseen ja lajin sarjatasoon nähden merkittävät rahalliset tulokset